Anmeldelser - Fjern

Et udpluk af anmeldelser

Fjern

Roman

INFORMATION

[ ]debuterer med en vellykket og vejrbidt slægtskrimi [ ]godt med riv, rav og rusk i Tine Engers fine og velskrevne debutroman [ ] og det er ikke for sarte sjæle [ ]

I bedste krimistil lægger Enger ud med en masse gådefulde og uopklarede spor [ ] har læseren med i hver detalje [ ] Krimiplottet fænger og Enger kan flikke en historie sammen med både puls, spænding og overraskelser [ ] slagkraftig overbygning af nordisk mytologi, som er Tine Engers fortællermæssige scoop i denne overbevisende debutroman [ ]

Et brag af en bog. Forfatteren er hjemme i mytologien og forstår at bruge den og konfrontere den med en moderne eftergiven velfærdsmoral, der er her-og-nu orienteret, forbrugerisk og overfladisk [ ] medrivende roman [ ] anbefales på det varmeste.

POLITIKEN

[ ] Tine Enger er født i 1965, muligvis ved Vestkysten. Hertil har hun i hvert fald med mærkbar kærlighed henlagt handlingen [ ]det lykkes [ ] at få antydet et tankevækkende drama mellem to forældre [ ] sproget er pænt uden at være prangende [ ] handlingens sandsynlighed scorer ikke topkarakterer, men når der som her er tale om en krimi med spænding, opfindsomhed og et originalt miljø, gør det vel mindre...alt i alt en effektiv og underholdende fortælling.

FEMINA

Spændende debut [ ]

Romanen er gedigen og spændende og gør det usædvanlige for en debut, at den kaster sig over en samfundsforankret problemstilling, som forfatteren tydeligvis er både indigneret over og optaget af. At fortællingen en gang imellem går lidt i stå, særligt i kapitlerne fra Frejas barndom, gør ikke så meget. Alt i alt en rigtig fin og velresearchet debut, der lover godt for det kommende forfatterskab.

ALT FOR DAMERNE

God underholdning skal der ikke kimses ad fra min side, og derfor er Tine Engers debut Fjern også anbefalelsesværdig læsning til en hyggelig aften, hvor hovedet skal slappe af og hjernecellerne alligevel motioneres en smule... Fjern. Netop navnet kan nok lyde lidt søgt, men ellers er miljøet med de stolte og egensindige jyder skildret varmt og troværdigt [ ]

Det er barske sager om uslukkelig hævntørst, higen efter kærlighed, familieære og ligefrem mord...

Spændingen og miljøskildringen gør bogen til en hurtigt læst og desuden behagelig sproglig oplevelse.

En god kvindekrimi uden flæb.